Arama Motoru Konusunda Bilgilenerek İşinizi Büyütün

Çevrimiçi arama motorunda gerçekleşen bir aramada işletmenizin nerede listeleneceğini ve listelendiği yerden gelecek ziyaretçi trafiği üzerinde çok büyük bir öneme sahiptir. Arama sonucunda birinci sırada çıkan site, o aramaya ilişkin tüm trafiğin %30’unu alır. İkinci sırada listelenen site trafiğin %15’ini ve üçüncü sırada listelenen site ise trafiğin sadece %10’unu alır.  Sitenizin daha üst sıralarda listelenmesi için kullanılan tekniklere Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) denir. Bu makalemizde bu teknikleri işletmeniz için nasıl kullanabileceğinize kısaca bir göz atacağız.

Arama motorlarının nasıl çalıştığını anlayın: Bir arama motorunda arama yaparken girmiş olduğunuz kelimeler “anahtar kelime” olarak bilinir. Örneğin “yeni saç kesimi” diye bir arama yaptığınızda, arama motoru bu anahtar kelime için tüm web sitelerini ve bu kelimeleri içeren içerikleri tarayan bir algoritma kullanır. Daha sonra bu anahtar kelimeleri içeren web sitelerini anahtar kelimenin arayan kişi ile alakasına göre sıralar. Sitenize çok sayıda ziyaretçi çekebilmek için arama motorlarında mümkün olduğunca üst sıralarda yer almayı hedeflemelisiniz.

Anahtar kelime listesi tutun: Arama motorlarında üst sıralarda yer almak için web sitenizde doğru anahtar kelimelerin yer aldığından emin olmalısınız. Yukarıdaki örnekte olduğu gibi eğer bir kuaför salonu sahibiyseniz anahtar kelimeleriniz “kuaför”, “saç stilleri”, “saç kesimleri” gibi kelimeler olabilir. Listenizi oluştururken işinizi en iyi tanımlayacak kelimeleri düşünebilirsiniz. Aynı zamanda insanların sizinkine benzer ürün veya hizmetleri hangi kelimelerle arayabileceklerini de düşünmelisiniz. Önemli bir ipucu verelim. Arama çubuğuna işinizle ilgili bir kelimeyi  girdiğinizde, örneğin “kuaför” yazdığınızda, Google başkalarının bu terim ile ilgili sıklıkla aradığı kelimeleri otomatik olarak doldurur.

SEO denetimi yapın: Eğer web siteniz varsa web sitenizin kurulumunu bir uzmana yaptırmış olabilirsiniz ve o kişi anahtar kelimelerinizi kodunuza girmiş olabilir. Fakat bundan nasıl emin olabilirsiniz? Ya da sitenizin doğru anahtar kelimeler ile etiketlendiğine nasıl güvenebilirsiniz? Web sitenizin SEO denetimi ile web sitenizi optimize etmek için değiştirmeniz gereken bir kod olup olmadığını öğrenebilirsiniz. Başlangıç aşamasında kullanabileceğiniz ücretsiz çevrimiçi araçlar bulunur.  Tek yapmanız gereken web sitenizin URL’sini bu araçlara girmek olacak. Daha sonra bu araçlar adım adım ne yapmanız gerektiği konusunda sizi yönlendirecektir.

Uzun vadeli plan yapın: Anahtar kelimeleri ve web sitenizi optimize etmenizi ele aldık. Ama bunun dışında da içeriğinizin bulunmasına ve görüntülenmesine yardımcı olabilecek yollar vardır.  Bunlardan biri “backlink”(geri bağlantı)dır. Backlink, güvenilir bir sitenin sizin sitenize link vermesine denir. Arama motorları web sitenizi incelerken, başka güvenilir sitelerin de sizin sitenize link verdiğini gördüğünde sizin sitenizin de faydalı, ilgili ve güvenilir olduğunu düşünür. Bu sayede sizin sitenizi daha az güvenilir bulduğu sitelere göre daha yukarıda listeler. Backlink almanın bir yolu müşterilerinize ve çözüm ortaklarınıza ilgili yerlerde sizin sitenize bağlantı vermesini istemenizdir. Web sitenize bağlantı vermenin hızlı ve etkili bir yolu da kendi sosyal medya hesaplarınızdan sitenize bağlantı (link) vermek olacaktır.

Gerekli bilgi ve araçlara sahip olmak, arama motoru optimizasyonunda sizin bazı zorlukları aşmanızı sağlar. Ancak biraz daha zaman harcar ve en iyi uygulamaları kullanırsanız belirli bir süre içerisinde yeni müşteriler kazanmanız kaçınılmaz olacaktır.

Web sitesi oluşturmak adlı makalemiz ilginizi çekebilir.

Hesabım
Sepetim
( Ürün)

Sepetin şu an boş

Akıllı KOBİ’nin fırsatlarla dolu dünyasından faydalanmak için
Anasayfamızı inceleyebilirsiniz.

İşlem devam ediyor lütfen sayfadan ayrılmayın.