Arama Motoru Konusunda Bilgilenerek İşinizi Büyütün

Çevirimiçi arama motorunda bir aramada işletmenizin nerede listeleneceğini, oradan tıklayarak gelecek ziyaretçi trafiği üzerinde çok büyük bir öneme sahiptir. Arama sonucunda birinci sırada çıkan site, o aramaya ilişkin tüm trafiğin %30’unu alır. İkinci sırada listelenen site %15’ini ve üçüncü sırada listelenen site ise sadece %10’unu alır.  Sitenizin daha üst sıralarda listelenmesi için kullanılan tekniklere Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) denir. Bu makalemizde bu teknikleri işletmeniz için nasıl kullanabileceğinize kısa bir göz atacağız. 

Arama Motoru Konusunda Bilgilenerek İşinizi Büyütün

Arama motorlarının nasıl çalıştığını anlayın: Bir arama motorunda arama yaparken girmiş olduğunuz kelimeler “anahtar kelime” olarak bilinir. Örneğin,  “yeni saç kesimi” diye bir arama yaptığınızda, arama motoru bu anahtar kelime için tüm web sitelerini ve bu kelimeleri içeren içerikleri tarayan bir algoritma kullanır. Daha sonra bu anahtar kelimeleri içeren web sitelerini, arayan kişi ile alakasına göre sıralar. Sitenize çok sayıda ziyaretçi çekebilmek için arama motorlarında mümkün olduğunca üst sıralarda yer almayı hedeflemelisiniz. 

Anahtar kelime listesi tutun: Arama motorlarında üst sıralarda yer almak için web sitenizde doğru anahtar kelimelerin yer aldığından emin olun. Yukarıdaki örnekteki gibi eğer bir kuaför salonu sahibiyseniz anahtar kelimeleriniz “kuaför”, “saç stilleri”, “saç kesimleri” gibi kelimeler olabilir. Listenizi oluştururken işinizi en iyi tanımlayacak kelimeleri düşünebilirsiniz. Aynı zamanda insanların sizinkine benzer ürün veya hizmetleri hangi kelimelerle arayabileceklerini de düşünmelisiniz. Önemli bir ipucu verelim. Arama barına işinizle ilgili bir kelimeyi  girdiğinizde, örneğin “kuaför” yazdığınızda,  Google başkalarının bu terim ile ilgili sıklıkla aradıklarını otomatik olarak doldurur. 

SEO denetimi yapın: Eğer web siteniz varsa, onun kurulumunu bir uzmana yaptırmış olabilirsiniz ve o kişi anahtar kelimelerinizi kodunuza zaten girmiş olabilir. Fakat bundan nasıl emin olabilirsiniz? Ya da sitenizin doğru anahtar kelimeler ile etiketlendiğine nasıl güvenebilirsiniz? Web sitenizin SEO denetimi ile  web sitenizi optimize etmek için değiştirmeniz gereken bir kod olup olmadığını ortaya çıkarabilirsiniz. Başlangıç aşamasında kullanabileceğiniz ücretsiz çevrimiçi araçlar bulunur.  Tek yapmanız gereken web sitenizin URL sini bu araçlara girmek. Daha sonra bu araçlar adım adım ne yapmanız gerektiği konusunda sizi zaten yönlendirecektir. 

Uzun vadeli plan yapın: Anahtar kelimeleri ve web sitenizi optimize etmenizi tartıştık. Ama bunun dışında da arama içeriğinizi bulmasına ve görüntülemesine yardımcı olabilecek başka yollar da vardır.  Bunlardan biri “backlink”(geri bağlantı)dır. Backlink, güvenilir bir sitenin sizin sitenize link vermesine denir. Arama motorları web sitenizi incelerken, başka güvenilir sitelerin de sizin sitenize link verdiğini gördüğünde, sizin sitenizin de faydalı, ilgili ve güvenilir olduğunu düşünür ve daha az güvenilir bulduğu sitelere göre daha yukarıda listeler. Backlink almanın bir yolu müşterilerinize ve çözüm ortaklarınıza, ilgili yerlerde sizin sitenize bağlantı vermesini istemenizdir. Web sitenize bağlantı vermenin hızlı ve etkili bir yolu da kendi sosyal medya sitelerinizden sitenize bağlantı (link) vermek olacaktır. 

Gerekli bilgi ve araçlara sahip olmak, arama motoru optimizasyonunda sizin bazı güçlükleri aşmanızı sağlar. Ancak biraz daha zaman harcar ve en iyi uygulamaları kullanırsanız, belirli bir süre içerisinde yeni müşteriler çekmeniz kaçınılmaz olacaktır.