Çevrimiçi Pazaryerleri: Rakiplerinizin Hemen Yanında Yer Almanın İşletmeniz İçin Anlamlı Geldiği Yer

Her pazar sabahı, şehrin dört bir yanından gelen çiçekçiler sahil kenarında yüzlerce rakibiyle yanyana tezgah açarlar. Normal şartlarda birbirine benzer ürünler satan işletmelerin birbirinden uzak şekilde konumlanmasını bekleriz. Peki bu birbirinin yanına konumlanmış rengarenk çiçek pazarını açıklayan nedir? 

Çevrimiçi Pazaryerleri:  Rakiplerinizin Hemen Yanında Yer Almanın İşletmeniz İçin Anlamlı Geldiği Yer

Her pazar sabahı, şehrin dört bir yanından gelen çiçekçiler sahil kenarında yüzlerce rakibiyle yanyana tezgah açarlar. Normal şartlarda birbirine benzer ürünler satan işletmelerin birbirinden uzak şekilde konumlanmasını bekleriz. Peki bu birbirinin yanına konumlanmış rengarenk çiçek pazarını açıklayan nedir? 

Cevap apaçık ortada: şehrin ortasında tek başına tezgah açmış bir çiçekçinin yakınında rakibi olmayacak ancak çok az seviyede müşteriye hizmet verecekti. Ancak sahil kenarındaki çiçekçiler rekabetin çok çetin olacağını bilseler de, bütün potansiyel müşterilerin bütün sabah sürekli önlerinden geçeceğinin de farkındalar.

Aynı mantık çevrimiçi için de geçerlidir. Pazaryerleri de çevrimiçi ürün ya da hizmet arayan pek çok kişinin göz attığı yerlerdir.

Satın almaya hazır çok sayıda müşterini karşısında yer almak işletmeniz için şunları sağlar:

  • yeni müşteriye ulaşmak
  • yeni müşteri edinmek için çok daha az masraf yapmak
  • çevrimiçi satış yapmanın bazı yüklerini üzerinizden almak

Peki pazaryerlerinin yarattığı fırsatlardan en iyi şekilde nasıl faydalanabilirsiniz?

Bir pazar yeri seçmek

Yapmanız gereken ilk şey hangi pazaryerlerinde yer alacağınızı seçmektir. Her geçen yıl var olanlara yeni pazaryerleri eklenmektedir. Dolayısıyla bu kolay bir seçim olmayabilir. Kendiniz uygun olan pazaryerini seçebilmeniz için önemli olan bazı faktörler şunlardır:

  • Ziyaretçilerin niceliği ve niteliği: Bazı pazaryerleri her türlü ürün ve hizmeti sunarken bazıları ise belirli kategorilere odaklanırlar. Belli katregorilere odaklanmış olan pazaryerlerinde çok daha az sayıda potansiyel müşteri bulunur ancak bu kişiler satın almaya daha yakındır. 
  • Toplam maliyet: Genel olarak pazaryerleri ya ürünlerinizi listelemek için sabit bir ücret, ya satış başına belli bir komisyon ya da her ikisinin kombinasyonundan oluşan bir ücret talep eder. 
  • Müşteri çözüm politikası: Bir çevrimiçi pazaryerinin görevlerinden biri de müşteri ile satıcı arasındaki olası bir anlaşmazlıkta arabuluculuk görevi üstlenmesidir. Bu arabuluculuk politikaları az ya da çok farklılık göstererek biraz daha satıcıya veya alıcıya avantajlar sunar. Bu nedenle listeleme yapacağınız platformun politikalarını iyi inceleyin.
  • Marka fırsatları: Bazı pazaryerleri markanızı müşterilerinize gösterebileceğiniz daha fazla fırsatlar sunar. Eğer ayırt edici veya bilinen bir markanız varsa size uygun pazaryerini seçerken bu özelliklere dikkat edebilirsiniz. 

Pazar yerinden azami performans alın

Şimdi sizin için doğru pazaryerini seçtiniz ve sırada buradan azami performansı almak var. Makalenin başında da söylediğimiz gibi burada çok fazla potansiyel müşteriye ulaşma fırsatı var. Ama aynı zamanda tüm ürünleriniz rakiplerinizin ürünleri ile yanyana yer alıyor. Dolayısıyla yapmanız gerekenlere odaklanın ve öne çıktığınızdan emin olun. 

  • Fotograf ekleyerek daha çok satış yapın: Her 5 kişiden en az dördü, ayrıntılı ve net fotografların alışveriş deneyimlerini çok iyi hale getirdiğini söylüyor. Bu bilgiye dayanarak ürünlerinizin yüksek kaliteli, detaylı ve güzel resimlerini çektirmek için küçük miktarda bir yatırım yapabilirsiniz.
  • Yorumları görmezden gelmeyin: Yorumlar daha fazla satış yapmanızda ana noktalardan biri olacaktır. Dolayısıyla memnun müşterilerinize olumlu yorumlar yapmaları için çeşitli teşviklerde bulunabilirsiniz.
  • Etiketleme sanatında ustalaşın: Çevrimiçleri pazaryerleri genellikle aradıkları ürünleri kolaylıkla bulmaları için müşterilerine bir arama butonu sunar. Bu arama fonksiyonu ise ürünleriniz için tanımladığınız “etiketler” üzerinden çalışır. En iyi etiketleri bulmanın sırrı ise, kendini müşterileriniz yerine koyup, sizin ürünlerinize hangi etiketler ile ulaşmak isteyeceklerini ön görmekten geçer. 
  • Küçük başlayın, test edin ve öğrenin: Çevrimiçi pazar yerinde varlığınızı doğru şekilde oturtmak zaman alabilir ve büyük olasılıkla ilk seferde gerçekleşmeyecektir. Bu nedenle en güzel yaklaşım tek bir ürünle, küçük şekilde başlamak iyi bir fikir olabilir. Tek bir ürüne odaklanmak size ürününüzü, ürünün doğru açıklamalarını ve özelliklerini ve en iyi fotoğraflarını girmeniz konusunda zaman sağlar. Böylelikle müşterileriniz ürün sayfanıza girdiğinde daha çok satın alma eğiliminde olacaklardır. 

Bir pazar yerinde ürün listelemenin potansiyel fırsatları sınırsızdır. Eğer bugüne kadar hala bir pazar yerinde yer almadıysanız şimdi tam sırası. Böylece işinizi büyütme ve pazarda güçlü bir rekabet yaratma olasılığınız artar.