Çevrimiçinde Bulunabilme

BBC’ye göre ortalama dikkat süresi 2000 yılında 12 saniye iken günümüzde 8 saniyeye düşmüştür. Bu süre japon balığının ortalama 9 saniye olan dikkat süresinden daha azdır. Tıklama ve köprülerin oluşturduğu karmaşada işinizin internette bulunmasını sağlayacak bazı ipuçlarını sizlerle paylaşıyoruz. 

Çevrimiçinde Bulunabilme

BBC’ye göre ortalama dikkat süresi 2000 yılında 12 saniye iken günümüzde 8 saniyeye düşmüştür. 

Bu süre japon balığının ortalama 9 saniye olan dikkat süresinden daha azdır. Tıklama ve köprülerin oluşturduğu karmaşada işinizin internette bulunmasını sağlayacak bazı ipuçlarını sizlerle paylaşıyoruz. 

Müşterileriniz kimler?

Başlamadan önce mevcut müşterilerinizi değerlendirin. Aynı tip mi yoksa farklı bir tip müşteri grubunu mu cezbetmek istiyorsunuz? Eğer mevcut müşterilerinizi tanıyorsanız, etkilemek istediğiniz yeni tip müşteri grubu ile ortak noktaları ( yaş, coğrafi lokasyon vs) nelerdir? 

İkinci olarak bunların bağlantısının ne olduğunu değerlendirin. Çevrimiçinde nelere bakıyor olabilirler? Üyesi oldukları yerel topluluklar var mı ya da ne tür web siteleri arıyor olabilirler? 

Müşterilerinizi tanımak için ipuçları: 

  • Konuşabileceğiniz müşterileriniz var mı ya da size zaman ayırmaları için onlara indirim veya hizmet sunabilir misiniz? Onları tanımaya çalışın. Beğendikleri ya da beğenmedikleri şeyler hakkında çok şaşırabilirsiniz. 
  • Neden müşterileriniz için özel bir grup kurmayasınız? Böylece onların günlük hayatları ve ürünleriniz hakkında düşünceleri ile ilgili daha fazla bilgi edinebilirsiniz. 
  • Eğer müşterilerinizin e-postalarına sahipseniz, onlara bir anket göndermeniz fayda sağlayabilir mi? Onlar hakkında daha fazla bilgi sahibi olmanız benzer müşterileri çekmenize yardımcı olabilir. Bir marka araştırması yapmak bilgi toplamanın ve bunları değerlendirmenin hızlı ve kolay bir yoludur. 

Başlamadan önce nelere ihtiyaç duyabilirsiniz?

Hazırlıklı olmak çok önemlidir. Bu hazırlık çevrimiçi varlığınızı oluşturmak konusunda oldukça faydalı olabilir. Nerede, ne zaman, nasıl konuşmak ya da görünmek istediğinize karar vermeden önce, sahip olduğunuz değerlerin bir listesini yapmak faydalı olacaktır.

İpuçları:

  • Güçlü ve tutarlı bir mesaj, müşterilerinizin sizin kim olduğunuzu ve ne yaptığınızı anlamasında faydalı olur. Hem personeliniz hem de müşterileriniz için oldukça açık olacak şekilde işinizi açıklayan bir kaç kısa cümle oluşturmak için zaman ayırın. 
  • Tutarlı bir görünüm ve duygu, markanızın güvenilir ve profesyonel görünmesini sağlar. Ne tür bir yazı fontu ve boyutu işinizi en iyi yansıtır? Bunların hepsi bir arda vermek istediğiniz ruhu yansıtıyor mu?
  • Hangi görsel ve logoları kullanmak istiyorsunuz? Tanıtımınızı yaparken aynı görsellerin ve logoların farklı çözünürlüklerdeki hallerini kullanmak faydalı olacaktır. Her web sitesi nasıl görünmesini istediğinize göre kendi özelliklerine sahiptir. 

Sosyal medya fırsatları

Facebook kullanıcı sayısının 2 milyona eriştiği düşünüldüğünde hala pazarda boşluk bulunmamakta. Ancak çok fazla alternatif olduğu için hangilerinin sizin ve müşterileriniz için en iyi seçim olacağına karar vermek zor olabilir. 

  • Tüm sosyal medya kanallarına aynı anda girmeye çalışmayın. Çok fazla platform olduğu için aralarından işletmeniz için en uygun olacak birini seçin. Eğer daha önce çevrimiçi değilseniz tek bir formatı deneyerek  başlayın. Böylece bu formatı mı sürdüreceksiniz yoksa başka bir format mı deneyeceksiniz değerlendirebilirsiniz. 
  • Bir profil ve içerik oluşturun. Hangi platformu tercih ederseniz edin, işletmeniz için nasıl profil oluşturacağınızı açıklayan bir kılavuz bulunacaktır. Logonuzu ve diğer marka değerlerinizi yüklemeyi unutmayın. Böylece insanlar sayfanıza girdiğinde doğru imajı alacaklardır.
  • Web sitenize ve e-postalarınıza sosyal medya linklerinizi ekleyin. Aynı şekilde kartvizitiniz ve broşürleriniz gibi basılı materyallerinize de sosyal medya adreslerinizi ekleyebilirsiniz. Böylece potansiyel müşterileriniz sizi hem çevrimiçi hem de çevrimdışı şekilde bulabilirler. 

Bakım ve raporlama

Sosyal medya günümüzde müşteriler ile çok önemli bir temas noktasıdır. Sadece tanıtım yapma veya aradıkları ürünü bulmak konusunda değil aynı zamanda müşterilerden geri bildirim alma ve varsa şikayet ve sorularını çözme anlamında da çok önemli bir iletişim kanalıdır. 

Size yapılan bir yorumu, yüzyüze sormuşlar gibi ciddiye aldığınızdan emin olun. Derhal yanıtlayın. Yaptıklarınız ve yapmadıklarınız sosyal medyada kim olduğunuzu tanıtacaktır. Sosyal medyanın doğası dikkat çekmesi ve hızlı olmasıdır. 

Yüz yüze iletişimde aynı içeriği tekrar tekrar sunmak çok az bir etki sağlar. Aynı durum sosyal medyada da geçerlidir. Çoğu sosyal medya platformu hangi içeriğinizin ne derece ilgi çektiğini gösteren istatistikleri göstermektedir. İçeriğinize açık bir fikirle bakıp bu istatistikleri kullanarak düzenlemeler yapabilirsiniz. 

Aşağıdaki pazarlama ipuçlarımızı deneyin

Marka: Logonuzu ve (kullandığınız fontlar da dahil olmak üzere) marka değerlerinizi yüklemeniz tutarlılık sağlayacaktır.

Web siteniz: Web sitenizin amacına uygun ve alt yapınızın doğru seçim olduğundan emin olun.

Sosyalleşin: Sosyal medya müşterileriniz ile iletişim kurmanın harika bir yoludur.

Teklifler: Eşantiyonlar, kampanyalar ve etkinlikler yoluyla satın alma veya ziyarete teşvik edin

İletişim: Müşterilerinizi güncel ve ilgili tutmak için e-postalar gönderin.

Yorumlar: Kişilerin size yorum yapabilecekleri hesaplar oluşturun. 

Çevrimiçi pazar yerleri

Üçüncü taraf pazar yerleri, satıcıların ürünlerini potansiyel müşterilere gösterilmesini ve satın alma yapabilmelerini sağlar. Ürünlerinizi çevrimiçi pazar yerlerinde listelerken göz önünde bulundurmanız gereken bazı noktalar şunlardır: 

Seçim yapabileceğiniz çok sayıda çevrimiçi pazar yeri bulunduğundan dolayı işletmeniz ve ürünleriniz için doğru olanları seçtiğinizden emin olun. Sunduğunuz ürün türlerini, hedef kitlenizi ve bu kişilerin nerelerden alışveriş yaptığını ve fiyatlandırmanızı düşünerek kararınızı verin. 

Genellikle daha detaylı bilgi daha fazla satış demektir. Listelediğiniz ürün sayfasının, potansiyel müşterilenizin bilmek isteyeceği tüm bilgileri içerdiğinden emin olun. Çarpıcı görseller, ürünün kendisi ile ilgili ( boyut, ağırlık, neyden yapıldığı gibi) bilgiler, markanızla ve kargolama şartlarınızla ilgili bilgileri girmeniz çok faydalı olur. 

İpuçları: 

  • Başlığınızın ve ürün açıklamalarınızın ilgili anahtar kelimeleri içerdiğinden emin olun. Böylelikle aramalarda ürünleriniz sıklıkla listelenebilir. 
  • Müşteri yorumlarını teşvik edin. Sizinle bağlantıya geçen müşterilerinizle iletişim kurarak, eğer alışverişlerinden memnun kalmışlarsa, ürünlerinizi yorumlamasını ve puanlamasını teşvik edin. Yüksek puanlar marka güvenilirliğini arttırır ve özellikle potansiyel müşterilerin güvenerek satın alma yapmasını sağlar. 
  • Aramalarda en üst sıralarda listelenebilmek için pazar yerlerinin reklam önerilerini inceleyebilirsiniz. 

Pazarlamanızı daha ileri bir seviye taşımak ister misiniz? Önerilen çözümlerimize göz atabilirsiniz.