İnternetten Satış Nasıl Yapılır?

İngiltere’de yapılan her 5 poundluk satıştan bir poundu internet üzerinden gerçekleşiyor. Bu da şu anda hala elde edilebilecek büyük bir fırsat olduğunu bize gösteriyor. Bir yandan yerleşik fiziksel mağazalar 7/24 satış yapma fırsatı elde ederken diğer yandan yalnızca internette varlık gösterecek işletmeler, çok daha az maliyetle internet üzerinde iş kurma fırsatına sahip oluyor.Her iki durumda da bazı küçük ipuçlarını kullanarak çok daha başarılı bir işletme olmak mümkün. 

İnternetten Satış Nasıl Yapılır?

İngiltere’de yapılan her 5 poundluk satıştan bir poundu internet üzerinden gerçekleşiyor. Bu da şu anda hala elde edilebilecek büyük bir fırsat olduğunu bize gösteriyor. Bir yandan yerleşik fiziksel mağazalar 7/24 satış yapma fırsatı elde ederken diğer yandan yalnızca internette varlık gösterecek işletmeler, çok daha az maliyetle internet üzerinde iş kurma fırsatına sahip oluyor.Her iki durumda da bazı küçük ipuçlarını kullanarak çok daha başarılı bir işletme olmak mümkün. 

Çevrimiçi mağazanızın parlamasını sağlayın

Çevrimiçi bir mağazanın genel giderleri, işlek bir caddede mağaza açmaktan çok daha düşük olabilir. Ancak müşterilerinizi içeriye çekmek ve onları sitenizde tutmak için çok daha fazla çaba göstermelisiniz.Aslında çevrimiçi alışveriş yapanların bir sitede geçirdikleri ortalam süre 4 dakikanın altındır. Fiiziksel mağazalarda, müşterilerin ilgisini çekmek ve onları satın almaya yönlendirmek için  popüler ürünlerin göz hizasına yerleştirilmesi gibi bazı satış stratejileri uygulanır. Tıpkı bunun gibi sitenizin de daha verimli çalışabilmesi için site içerisinde gezinebilmenin çok açık ve kolay olması gereklidir. 

İpuçları: 

  • Ürünlerinizi mantıklı kategoriler halinde düzenleyin. Yüksek kaliteli fotoğraflar, doğru açıklamalar ve güncel fiyatlar/kampanyalar kullandığınızdan emin olun.
  • Fazla tıklama yapmak veya sayfalar açmak gibi müşterilerinizi yoracak işlemlerden kaçının. Bir müşterinin 4 ila 6 tıklama yaparak satın almayı gerçekleştirebilmesi en ideal durum olacaktır.
  • Markanızda (logo, renkler, iletişim dili vs) tutarlı olun. Çevrimiçi mağazanız müşterilerinizin sizinle irtibat kuracakları tek yer olabilir.  

Çevrimiçi mağazanızı duyurun

Mağazanıza gelen müşterilerinize aynı zamanda çevrimiçi mağazanızdan da alışveriş yapabileceklerini mutlaka söyleyin. Bu durum mağazanızda yapacağınız satışların azalacağı anlamına gelmez. Sektör araştırmaları insanların hala fiziksel mağazada para harcamaya daha istekli olduğunu göstermektedir. Bununla beraber eğer müşterilerinizin bir kısmını çevrimiçi mağazanıza yönlendirebilirseniz,onları fiziksel mağazanızın kapalı olduğu zamanlarda bile ürünlerinize göz atıp inceleme yapmaya teşvik edebilirsiniz. Ayrıca bültenleriniz, güncellemeler ve kampanyalarınızdan haberdar olmarı için onların e-posta adresleri ile kayıt olmaya yönlendirebilirsiniz. 

Yaklaşan satışlarınız ve özel günleriniz için onlara önceden göz atma imkanı veya farklı indirim avantajları sunabilirsiniz. 

Lojistik konularına önem verin

Çevrimiçi bir mağaza açmak, ticari ve yaratıcılık açısından son derece heyecan verici bir süreçtir. Ancak yürümeyi öğrenmeden koşmaya çalışmamalısınız. Müşterilerinizin sizi çevrimiçinde bulmaları kolay olabilir ama aynı zamanda hakkınızdaki olumsuz yorumlarını yaymaları da aynı derecede kolaydır.  Bu nedenle şu noktaları göz önünde bulundurmalısınız: 

İpuçları: 

  • İşinizi hayata geçirmeden önce sorunsuz bir tedarik ve dağıtım sürecine sahip olduğunuzdan emin olun
  • “Ertesi gün kargo” fırsatı sunuyorsanız, özellikle de üçüncü parti bir tedarikçi ile çalışıyorsanız, işe başlamadan önce kendiniz test edin.
  • Şunları kapsayan otomatik bir e-posta süreci kurun: sipariş onayı, fatura ve makbuz, sevkiyat bildirimleri ve geri bildirim istekleri.

Düzenli bakım yapın

Küçük işletmelerin üçte ikisinden daha azının bir websitesi vardır. Bu nednele çevrimiçi bir mağaza açtığınızda pek çok küçük işletmenin önünde olursunuz. Fakart yapabileceğiniz en büyük hata da işin bununla bittiğini sanmanız olacaktır. 

İpuçları: 

  • Olabilecek yeni tehditlerin önüne geçebilmek için güvenlik ayarlarınızı ve raporlarınızı düzenli kontrol edin. 
  • Ürünlerin güncel olduğunu, fiyatların doğru olduğunu ve bağlantıların hala etkin olduğunu kontrol etmek için haftalık veya aylık bir program belirleyin.
  • Site analizlerinizi ve raporlamanızı gözden geçirmek için zaman ayırın. Böylece örneğin belirli bir sayfadan sıklıkla hızla çıkıldığını fark ederek, bir butonun etkin olmadığını keşfedebilirsiniz. Herhangi bir web sitesinde, sürekli ince ayarlar ve iyileştirmeler başarının anahtarıdır.
  • Güvenlik ve ödeme aboneliklerinizin güncel ve aktif olduğundan emin olun.