İnternetten Satış Nasıl Yapılır?

Bir yandan fiziksel mağazalar 7/24 satış yapma fırsatı elde ederken diğer yandan yalnızca internette varlık gösterecek işletmeler çok daha az maliyetle internet üzerinde iş kurma fırsatına sahip oluyor. Her iki durumda da bazı küçük ipuçlarını kullanarak çok daha başarılı bir işletme olmak mümkün.

İnternetten Satış Nasıl Yapılır?

İngiltere’de yapılan her 5 poundluk satıştan bir poundu internet üzerinden gerçekleşiyor. Bu da şu anda hala yakalayabileceğiniz büyük bir fırsat olduğunu gösteriyor. Bir yandan fiziksel mağazalar 7/24 satış yapma fırsatı elde ederken diğer yandan yalnızca internette varlık gösterecek işletmeler çok daha az maliyetle internet üzerinde iş kurma fırsatına sahip oluyor. Her iki durumda da bazı küçük ipuçlarını kullanarak çok daha başarılı bir işletme olmak mümkün.

Online mağazanızın parlamasını sağlayın

Online bir mağazanın genel giderleri, işlek bir caddede mağaza açmaktan çok daha düşük olabilir. Ancak müşterilerinizi web sitenize çekmek ve onları sitenizde tutmak için çok daha fazla çaba göstermelisiniz. Online alışveriş yapanların bir sitede geçirdikleri ortalama süre 4 dakikanın altındır. Fiziksel mağazalarda, müşterilerin ilgisini çekmek ve onları satın almaya yönlendirmek için  popüler ürünlerin göz hizasına yerleştirilmesi gibi bazı satış stratejileri uygulanır. Tıpkı bunun gibi sitenizin de daha verimli çalışabilmesi için site içerisinde gezinebilmenin çok açık ve kolay olması gereklidir.

İpuçları:

Ürünlerinizi mantıklı kategoriler halinde düzenleyin. Yüksek kaliteli fotoğraflar, doğru açıklamalar ve güncel fiyatlar/kampanyalar kullandığınızdan emin olun.

Fazla tıklama yapmak veya sayfalar açmak gibi müşterilerinizi yoracak işlemlerden kaçının. Bir müşterinin 4 ila 6 tıklama yaparak satın almayı gerçekleştirebilmesi en ideal durum olacaktır.

Markanız (logo, renkler, iletişim dili vs) tutarlı olsun. Online mağazanız müşterilerinizin sizinle irtibat kuracakları tek yer olabilir. 

Online mağazanızı duyurun

Mağazanıza gelen müşterilerinize aynı zamanda online mağazanızdan da alışveriş yapabileceklerini mutlaka söyleyin. Bu durum mağazanızda yapacağınız satışların azalacağı anlamına gelmez. Sektör araştırmaları insanların hala fiziksel mağazada para harcamaya daha istekli olduğunu göstermektedir. Bununla beraber eğer müşterilerinizin bir kısmını online mağazanıza yönlendirebilirseniz onları fiziksel mağazanızın kapalı olduğu zamanlarda bile ürünlerinize göz atıp inceleme yapmaya teşvik edebilirsiniz. Ayrıca bültenleriniz, güncellemeler ve kampanyalarınızdan haberdar olmaları için müşterilerinizi e-posta adresleriyle web sitenize kayıt olmaya yönlendirebilirsiniz.

Yaklaşan indirimler ve özel günleriniz için müşterilerinize bu fırsatlara önceden göz atma imkanı veya farklı indirim avantajları sunabilirsiniz.

Lojistik konularına önem verin

Online bir mağaza açmak, ticari ve yaratıcılık açısından son derece heyecan verici bir süreçtir. Ancak yürümeyi öğrenmeden koşmaya çalışmamalısınız. Müşterilerinizin sizi online ortamda bulmaları kolay olabilir ama aynı zamanda hakkınızdaki olumsuz yorumlarını yaymaları da aynı derecede kolaydır.  Bu nedenle şu noktaları göz önünde bulundurmalısınız:

İpuçları:

İşinizi hayata geçirmeden önce sorunsuz bir tedarik ve dağıtım sürecine sahip olduğunuzdan emin olun.

“Ertesi gün kargo” fırsatı sunuyorsanız özellikle de üçüncü taraf bir tedarikçi ile çalışıyorsanız işe başlamadan önce kendinizi test edin.

Şunları kapsayan otomatik bir e-posta süreci kurun: sipariş onayı, fatura ve makbuz, sevkiyat bildirimleri ve geri bildirim istekleri.

Düzenli bakım yapın

Küçük işletmelerin üçte ikisinden daha azının bir web sitesi vardır. Bu nedenle online bir mağaza açtığınızda pek çok küçük işletmenin önünde olursunuz. Fakat yapabileceğiniz en büyük hata da işin bununla bittiğini sanmanız olacaktır.

İpuçları:

Ortaya çıkabilecek yeni tehditlerin önüne geçebilmek için güvenlik ayarlarınızı ve raporlarınızı düzenli kontrol edin.

Ürünlerin güncel olduğunu, fiyatların doğru olduğunu ve bağlantıların hala etkin olduğunu kontrol etmek için haftalık veya aylık bir program belirleyin.

Site analizlerinizi ve raporlamanızı gözden geçirmek için zaman ayırın. Bu yöntemle belirli bir sayfadan hızla çıkıldığını fark ederek bir butonun etkin olmadığı gibi sorunları keşfedebilirsiniz. Bir web sitesinde, sürekli ince ayarlar ve iyileştirmeler başarının anahtarıdır.

Güvenlik ve ödeme aboneliklerinizin güncel ve aktif olduğundan emin olun.

Çevrimiçi Pazaryerleri, Çevrimiçi Bulunabilme, Websitesi Oluşturmak adlı makalelerimiz ilginizi çekebilir.