Web Sitenizde Düzenlemeler Yaparak Ziyaretçilerinizi Müşterilerinize Çevirin

Küçük işletme sahipleri reddedilme konusunda oldukça dayanıklıdır. Ancak en güçlü ruhlar bile tek bir satış yapabilmek için 25 soğuk arama yaptığında kendini biraz huysuz hissedebilir. Aynı durumu Bu durumu web siteniz için bir düşünelim. Bu oran e-ticarette dönüşüm oranı olarak bilinir.  Bu duruma diğer açıodan bakarsak büyük bir fırsatı da görürüz. Dönüşüm oranınızdaki sadece yüzde birlik bir değişim, yani her 100 ziyaretçiden 4üne değil 5 ine satış yapmak, çevrimiçi cironuzun %25 artması anlamına gelir.Bu yazımızda sizinle, web sitenizin performansını arttırmak için yapabileceğiniz 10 noktayı paylaşacağız.

Web Sitenizde Düzenlemeler Yaparak Ziyaretçilerinizi Müşterilerinize Çevirin
  1. Harekete davet eden (calls to action) butoınlarını net yapın: Harekete davet etme (CTA), bir web sitesini ziyaret edenleri harekete geçme konusunda teşvik etmek demektir. Bunlar “buraya tıklayın”, “sepete ekle” veya “bültenimize kaydolun” gibi hareketler olabilir. Hangi harekete davet etmek isterseniz isteyin, bu botunların açık ve net olduğundan emin olun. Bu netlikten emin olabilmek için web sitenizin görünümünü %50 küçülterek kontrol edin. Eğer hala “satın alma” butonunu görebiliyorsanız, web sitenizin bu konuda başarılı olduğunu düşünebilirsiniz.
  2. Açık, net ve sade tasarımlar ziyaretçilerinizin ürünlerinizi kolay bulmasını ve satın almanızı kolaylaştırır: Web sitenizin sayfalarındaki bilgi miktarını olabildiğinde kısa tutun. Böylece ziyaretçiler aradıklarını kolaylıkla bulabilsinler. 
  3. Sosyal düşünün: Sosyal medya tüketicilerin en sevdiği markaları araştırması, satın alma yapması ve randevu alabilmesi için mükemmel platformlardır.  Var olan müşterilerinizin ve ziyaretçilerin içeriklerinizi sosyal medya platformlarında paylaşmalarına teşvik etmek için web sitenize görünür şekilde sosyal medya paylaşım butonları yerleştirin. Bu özelliği alt yapı sağlayıcılarınız büyük ihtimalle eklemiştir. Ancak eğer böyle bir özellik yoksa, farklı eklentiler yoluyla bu özelliği eklemeniz mümkündür. 
  4.  Önemli bilgileri “manşete” koyun: İnsanlar gazete alırken “manşet”,  gazetelerin katlanmış şekilde gazete standında duruken, direk görülen ön sayfanın üst kısmı anlamına gelirdi. Gazete editörleri buraya en önemli haberleri, en şaşırtıcı başlıkları ve en etkileyici görselleri koyarlardı. Böylece önünden geçen kişiler kolaylıkla görüp ilgilenebilirlerdi. Bu durumun çevrimiçi hali ise web sitenizin sayfasının, herhangi bir şekilde aşağı indirilmeden görülen üst kısmıdır. Bu alan sizin en önemli gayrimenkul alanınızdır. Bu nedenle bu bölgeyi akıllıca kullanmalısınız. Örneğin en önemli ürününüzün görsellerini, göz alacak şekilde buraya koyabilirsiniz ya da en önemli ve etkileyici bilgileri burada paylaşabilirsiniz. Yine bu bölgeye koyacağınız harekete geçme butonları en cazipler olacaktır. 
  5. Gönderim şartlarını belirgin şekillerde gösterin. : Bir e-ticaret sitesini satın alma sürecinde terk eden kişilerin dörtte biri gönderim sartlarının yeterince açık olmaması ya da beklediklerinden daha maliyetli olması nedeniyle bunu yapar. Sitenizi ziyaretçilerinizn gönderim koşullarını kolaylıkla ve açık bir şekilde görebileceği şekilde düzenleyin. Böylece satın alma sürecinde tatsız sürprizlerle karşılaşmazlar ve satın alma süreçlerini rahatlıkla tamamlarlar. 

Perakende sektörü müşterilere daha bağlantılı, dijital bir deneyim sunma yolunda ilerlerken, işletmeniz büyümek ve tüketicilerle anlamlı bir şekilde bağlantı kurmak için heyecan verici bir konumdadır. Güçlü bir çevirimiçi varlık oluşturmaya odaklanmak, ilerleme, daha fazla satış yapma ve rakipleri geride bırakma fırsatı sağlar.