Web Sitenizi Başarılı Şekilde Kullanmak Ve Çevirimiçi Tüketicileri Çekmek İçin Önemli İpuçları

Web siteniz, pazarlama mekanizmanızın en önemli bileşenlerinden biridir. Çünkü işinize ve neden işinizin müşterileriniz için mükemmel olduğuna dair bir pencere açar. Cazip bir web sitesi, potansiyel müşterilerinizi web sitenizde daha fazla zaman harcamaya, daha fazla bilgi almak için sitenizi yeniden ziyaret etmeye ve nihal olarak sizinle iş yapmak için iletişime geçmeye teşvik edebilir.  Bu makalede, kullanıcı etkileşiminizi arttırabilmenize, içeriğinizi öne çıkarabilmenize ve müşterilerinizin firmanızla kolaylıkla iletişime geçmesini sağlamanıza yardımcı olacak 4 önemli ipucunu sizinle paylaşacağız. 

Web Sitenizi Başarılı Şekilde Kullanmak Ve Çevirimiçi Tüketicileri Çekmek İçin Önemli İpuçları

Sosyal Düşünün

Avrupa’da, en azından her iki kişiden biri, sosyal medya ağlarında aktif olarak yer almakta. Sosyal medya, tüketicilerin favori markalarına göz atmaları, satın almaları ve randevuları planlamaları için mükemmel bir platformdur. Bu nedenle var olan müşterilerinize ve ziyaretçilerinize, içeriğinizi kolaylıkla paylaşabilmeleri için sosyal medya paylaşım olanakları koymalısınız. Bu özelliği üçüncü partilerce hazırlanmış uygulamalarla sitenize ekleyebilir veya web sitenizin sağlayıcılarızdan bu eklentiyi koymalarını talep edebilirsiniz. 

Sizin işiniz ile bağlantılı işletmelere bağlantı verin

Sizin işletmeniz ile tamamlayan yerel işletmeler ile, web sitenizde ürün veya hizmetlerine yer vererek, iş birliği yapmayı düşünebilirsiniz. Örneğin bir tesisat firması iseniz, sitenizde yerel bir hırdavatçının sitesine link verebilir, hatta sizin aracılığınızla gittiklerinde özel bir fayda görmelerine yönelik anlaşmalar yapabilirsiniz. Böylelikle kullanıcılarınıza ekstra faydalar sağlayabilirsiniz. Onlar da sitenizi yeniden ziyaret ettikleri taktirde farklı avantajlar sağlayabileceklerini bilirler. 

Müşterilerinizin sizinle ve birbirleriyle konuşmasına izin verin

Web sitenize “yorumlar” bölümü eklemeniz müşterilerinizin sizinle ve birbirleri ile kolaylıkla iletişim içerisinde bulunmalarını sağlayacaktır. Böylece müşterileriniz, ürünlerinizin kullanımı ile ilgili birbirlerine tavsiyeler verebilir; akıllarına takılan soruları sorabilir ve ürün ya da hizmetleriniz ile ilgili geri bildirimlerde bulunabilir. Yorum bölümü aynı zamanda web sitenizin arama motorlarında listelenmesinde olumlu bir etkiye sahiptir. Web sitenizin sağlayıcılarıyla böyle bir eklenti kullanıp kullanamayacaklarını veya bu özelliği ekleyip ekleyemeyeceklerini görüşebilirsiniz. 

Müşterilerinizin sizinle iletişim kurmasını kolaylaştırın

Müşterilerinizin sizinle kolaylılkla iletişime geçebilmeleri, işletmeniz açısından çok faydalı olacaktır. Sizi (eğer varsa) mağazanızda ziyaret etmek isteyebilecek kişilerin, sizi kolaylıkla bulabilmesi için bir harita ekleyebilirsiniz. Veya iletişim sayfanıza, kullanıcıların müşteri hizmetlerine kolaylıkla ulaşabileceği bir bağlantı sağlayabilirsiniz. Aynı zamanda iletişim sayfanıza haber bülteniniz için bir kayıt bölümü ya da genel bir memnuniyet anketi ekleyebilirsiniz. İletişim sayfanızın kolay anlaşılır olması ve tüm kilit bilgilerinin bulunması kaydıyla, diğer bulunabilecek özellikler tamamen sizin isteğinize bağlıdır. 

Bu ipuçları web sitenizin, rakiplerinin arasından sıyrılmasını sağlayacaktır. Doğru ortaklar, ağlar, bilgiler ve kendi müşterileriniz sayesinde işletmenizin ve hizmetlerinizin bilinirliğini artırmak, markanızı göz önünde ve cazip kılacaktır.