Kartla Ödeme Nasıl Yardımcı Olur?

İngilizler kartla ödemeyi sever. Pek çok ödeme kolaylığı ve pek çok yerin karla ödeme kabul etmesiyle birlikte İngiltere’de  kartların nakit paranın yerini alması çok da büyük bir sürpriz değil.  UK Finans, 2017’de 13,1 milyar nakit ödemeye karşın 13,2 milyar kartla ödeme yapıldığını söylemekte. Temassız ödeme ve mobil ödeme kolaylıkları da bu dönüşümü desteklemekte. 

Kartla Ödeme Nasıl Yardımcı Olur?

Kartla ödeme trendi

İngilizler kartla ödemeyi sever. Pek çok ödeme kolaylığı ve pek çok yerin karla ödeme kabul etmesiyle birlikte İngiltere’de  kartların nakit paranın yerini alması çok da büyük bir sürpriz değil. 

UK Finans, 2017’de 13,1 milyar nakjit ödemeye karşın 13,2 milyar kartla ödeme yapıldığını söylemekte. Temassız ödeme ve mobil ödeme kolaylıkları da bu dönüşümü desteklemekte. 

İngiltere’de 2017’de yüzde 97 artarak hem banka kartı hem kredi kartı ödemelerinde 5,6 milyara yükseldi. Bir otobüs yolculuğundan sabah kahvesine kadar her şey için kaydırmak veya dokunmak çok hızlı ve kolay olduğundan, tüketiciler de kartla ödemeyi standart olarak beklemeye başladılar.

Buna değer mi?

Kartla ödeme kabul edip etmemeyi değerlendiriyorsanız, bu ödemeyi kabul etmenin size şu konuda fırsatlar sağlayabileceğini göz önünde bulundurmalısınız:

  • Müşteri beklentilerini karşılamak
  • Elde yeterli nakit olup olmamasından bağımsız olarak daha fazla satış yapabilmek
  • Geç ödeme, sahte nakit ve karşılıksız çeklerin maliyetinden ve zahmetinden kurtulabilmek
  • Eğer çevrimiçi ticaret yapıyorsanız 7/24 satış yapmaya devam edebilmek
  • İşletmenizin daha profesyonel görünmesi
  • İşletmenizi daha kolay ölçeklendirebilmek

Nereden başlamalıyım? 

Çeşitli kart kabul tedarikçileri, fiyatlandırma planları ve terminal tipleri bulunur. Peki işletmeniz için hangilerinin daha uygun olduğunu nasıl bilebilirsiniz? Her işletme farklı olduğu için spesifik bir tavsiye vermek çok kolay değildir. Yine de nereden başlayacağınıza yardımcı olacak bir kaç önemli fikirleri aşağıda bulabilirsiniz.

Nasıl ticaret yapacaksınız?: Şu anda nasıl bir ticaret yaptığınızı ve gelecekte nasıl bir ticaret yapmak istediğinizi gözden geçirin. Kart kabul etmenin de, yüz yüze, internet sitesinden, telefonla satışta gibi farklı çeşitleri vardır. İşletmenize bugün veya 2-3 yıl sonrasında hangisinin veya hangilerinin uyacağını değerlendirin. 

Kart satışlarınızı tahmin edin: Belirli bir dönemde kaç kart satışı yapacağınızı ve ortalama işlem tutarını düşünün. Kart kabul sağlayıcıları genellikle bu ayrıntıları isteyecektir. Aklınızda bazı kaba rakamlar olması da teklifleri karşılaştırmanıza yardımcı olacaktır.

Ekipman: Müşterilerinize nasıl hizmet ettiğinizi ve nasıl hizmet edeceğinizi değerlendirin. Nasıl bir yöntem seçeceğiniz, ödeme sistemi konusunda da seçeneklerinizi daraltacaktır. Tezgah üstü, bağımsız, mobil ya da kasanıza entegre şeklinde farklı terminal seçenekleri arasından size uygun olanını seçebilirsiniz.

Reklamlar: Sözleşmeli modellerden kullandıkça öde gibi farklı modeller bulunur. İşletmeniz için doğru seçim yapmak için peşinat koşulları, sözleşme süreleri, ödeme süreçleri ve tedarikçi seçimleriniz gibi noktaları göz önünde bulundurararak dijital dönüşümünüze başlayabilirsiniz. Kartla ödeme almanın, sadece ödeme almaktan daha fazla faydaları vardır.