Maliyetleri Düşürmenin 4 Yolu

Var olan bir müşterinizi memnun etmek, yeni müşteri kazanmaktan çok daha az maliyetlidir. Sizi henüz tanımayan kişilerin ilgisini çekmek için ciddi miktarda masraf yapabilir ve çeşitli teşvikler sunabilirsiniz. Fakat var olan müşterilerinizde işin büyük kısmı zaten bitmiştir. Tek yapmanız gereken sıkı çalışmaktır. Var olan müşterileriniz ile ilgilenmek size sadece sipariş tekrarı avantajı sunmaz, aynı zamanda markanızı çevresine tavsiye edecek yeni elçiler kazandıracaktır. 

Maliyetleri Düşürmenin 4 Yolu

Var olan müşterileriniz ile ilgilenin

Var olan bir müşterinizi memnun etmek, yeni müşteri kazanmaktan çok daha az maliyetlidir. Sizi henüz tanımayan kişilerin ilgisini çekmek için ciddi miktarda masraf yapabilir ve çeşitli teşvikler sunabilirsiniz. Fakat var olan müşterilerinizde işin büyük kısmı zaten bitmiştir. Tek yapmanız gereken sıkı çalışmaktır. Var olan müşterileriniz ile ilgilenmek size sadece sipariş tekrarı avantajı sunmaz, aynı zamanda markanızı çevresine tavsiye edecek yeni elçiler kazandıracaktır. 

Amaç, kendilerini özel hissettirmek, onlara teşekkür etmek,  tekrarlayan siparişlerini ödüllendirmek ve (çevirimiçi veya dışında ) ağızdan ağıza pazarlamay teşvik etmektir. 

İpuçları: 

  • Müşterilerinizin harcama veya satın alma geçmişlerini not edin. Böylece sadakatleri için onları mutlu edecek teşvikler hazırlayabilirsiniz. Bu teşviklerin maliyetli ya da büyük şeyler olması da şart değildir. Ufak bir şeker ya da elle yazılmış nazik bir kart bile hoşlarına gidebilir ve markanıza bağlılıklarını arttırabilir. 
  • Satış sonrası destek hizmetlerinizin ve müşteri hizmetlerinizin, en az yüz yüze etkileşiminiz veya çevrimiçi satış hizmetleriniz kadar iyi olduğundan emin olun. 
  • İyi bir Müşteri İlişkileri Yönetim Sistemi (CRM) sistemine yatırım yapın. Günümüzde pek çok program satın alınabilir fiyatlarla, kolay kurulum ve kullanım özellikleri ile hizmet vermektedir. Size de müşteri ilişkilerinin takibi ve düzenlenmesi konusunda oldukça katkı sağlayacaktır. 

 

Çevrimiçi faturalandırma hizmeti deneyin

Küçük işletmeler genellikle hesaplarını doğru ve güncel tutabilmek için fazla zaman ve para harcarlar. Belki de sizin muhasebenizi yönetmek için kapsamlı bir muhasebe yazılımına ihtiyacınız yoktur. Günümüzde uygulamalar çok farklı boyutlu paketlerde ve şekillerde sunulmaktadır. Örneğin basit ve pratik bir çevrimiçi faturalama hizmeti, faturalandırma sürecinizi verimli bir şekilde yönetmenize, dolayısıyla daha hızlı ödeme almanıza fayda sağlayabilir. Daha fazla bilgi için tıklayınız 

Web sitesi yazılımı yaptırmak yerine hazır alt yapı kullanın.

Eğer işletmenizin teknik olarak özellikli veya oldukça size özel bir web sitesine ihtiyacı yoksa, web sitenizi hazır alt yapı kullanarak birkaç saat içinde hazırlamak, çevrimiçi olmanın hem hızlı hem de ekonomik bir yoludur. WordPress gibi hazır alt yapı platformları, küçük işletmelerin sadece bir günde web sitelerini hazırlamaları ve işletmeye başlamaları açısından oldukça mükemmeldir. Çünkü kullanımı çok kolay, herhangi bir teknik bilgi gerektirmez ve sundukları tema ve şablonlarla, basitçe sürükle ve bırak teknikleri ile, sahip olduğunuz içerik ve görselleri destekleyecek düzenlemeler yapabilirsiniz. Ayrıca genellikle kendi görsel kütüphanelerinden beğendiğiniz görselleri seçip rahatlıkla kullanabilirsiniz. 

Kendin yap (DIY) pazarlamasını deneyin

İşletmenizi tanıtmanın pek çok yolu vardır ve çoğu biraz zaman ve yaratıcılıktan fazlasını gerektirmez. Bu dört ipucu sizlere faydalı olacaktır. 

  • Temel SEO öğrenin: Bir web siteniz olabilir ve bunun için masraf yapıyor olabilirsiniz. Temel SEO bilgileri ile sitenizin bulunabilmesini sağlayın ve buna değsin. Müşterileriniz hakkında daha fazla bilgi sahibi olun. Nerelerde bulunuyorlar? Ne ilgilerini çekiyor? Sattığınız ürün ve servislerle ilgili ne gibi soruları olabilir? Bu soruların cevaplarını göz önünde bulundurarak içerikler paylaşın. Bunun dışında forumlarda, sosyal medyada ve bloğunuzda gelen soruları cevaplandırmak iletişim başlatmanın en iyi yollarından biridir. 
  • Veri tabanı oluşturun: Web sitenizde ya da bloğunuzda e-posta kaydı oluşturun. Bunun için e-postalarını girmek isteyen kişilere ücretsiz indirme fırsatı, indirim ya da hediye önerebilirsiniz. 
  • Bağlantı kurun: Çevre yapın. Tamamlayıcı işler yapan işletmelerle ve potansiyel müşterilerle tanışabileceğiniz  yerel etkinliklere ve çevrimiçi gruplara katılın. 
  • Başkalarının yardım etmesine izin verin: Referans ve yorum isteyin ve teşekkür etmek için ufak bir şey gönderin. Henüz yorum yapmamış olsalar bile yakın zamanda yapacaklardır.