Dijital Muhasebe Yazılımı, Daha Hızlı Ödeme Almanıza Ve Yönetim Yükünü Azaltmanıza Nasıl Yardımcı Olabilir?

CBI Insights tarafından yapılan bir araştırma, başlangıç aşamasındaki her 3 işletmeden birinin, nakit akışını yönetememesi nedeniyle başarısızlığa uğradığını göstermektedir. Giderlerinden fazla kazanmakta olan işletmelerin bile, doğru zamanda faturalarını ödeyebilmesi için bankada fazladan nakit bulundurma ihtiyacı vardır. 

Dijital Muhasebe Yazılımı, Daha Hızlı Ödeme Almanıza Ve Yönetim Yükünü Azaltmanıza Nasıl Yardımcı Olabilir?

CBI Insights tarafından yapılan bir araştırma, başlangıç aşamasındaki her 3 işletmeden birinin, nakit akışını yönetememesi nedeniyle başarısızlığa uğradığını göstermektedir. Giderlerinden fazla kazanmakta olan işletmelerin bile, doğru zamanda faturalarını ödeyebilmesi için bankada fazladan nakit bulundurma ihtiyacı vardır. 

Sadece bir kaç doğru adım ile kendi işletmenizi bu konuda sağlıklı ve dengede tutabilirsiniz. 

Bu makalede şunlara bakacağız

  • Nakit akışınızı düzenleyecek şekilde şirket banka hesabınızda her zaman bakiyeniz olması için hangi adımların atılması gerekir?
  • Ödeme süreçlerini otomatikleştirmek için dijital araçları kullanmanın avantajları
  • Hızlı ve verimli ödemeler için en iyi ipuçları

Başlamak için temel bilgiler

Ödemelerinizi nasıl ne ne zaman alacağınız her zaman sizin kontrolünüzde olmayabilir. Böyle durumlarda daha hızlı ödeme alabilme şansınızı büyük ölçüde arttırmak için alabileceğiniz bazı önlemler bulunur. Ödemelerinizi daha hızlı almanız,  çalışanlarınız ve maliyetleriniz için ödeme vaktiniz geldiğinde bankanızda daha fazla nakit bulunmasını sağlar. Ayrıca muhasebenizi yönetenlerin ödeme takibi yapma konusundaki iş yüklerini azaltır. 

Tahsilat süreçleri

Müşterilerinize ödeme yapmaları için ne kadar bir süre veriyorsunuz? Ödeme tarihini, fatura kesme tarihinden itibaren 30 veya 45 gün ile sınırlandırıyor musunuz? Sektörünüzün gerektirdiği şekilde, ödeme tarihleri belirlemeniz, çok daha hızlı ödeme almanızı sağlar. Aynı şekilde sizin tedarikçilerinize de tahsilat tarihinize göre bir ödeme sürecinde anlaşmanız, nakit akışınızda herhangi bir aksaklık olmamasına faydalı olacaktır. Tedarikçilerinize yapacağınız ödemeleri, tahsilat tarihinden sonraki bir tarihe göre düzenleyip düzenleyemeyeceğinizi kontrol edebilir, en baştan anlaşmanızı bu şekilde yapabilirsiniz.

Gecikmiş tahsilatlar

Gecikmiş tahsilatlarınızı takip edebilmeniz için bir sisteminiz var mı? Eğer böyle bir sisteminiz yoksa, kimden ne zaman, ne kadar bir ödeme alacağınıza dair bir takip listesi oluşturmanız gerekecektir. Aynı zamanda bu müşterilerinizi ne zaman aradığınız ve ne zaman tekrar arayacağınıza dair bir takvim tutmak işlerinizi kolaylaştırcaktır.  Size hatırlatma yapması için dijital bazı araçlar kullanarak da yükünüzü hafifletebilirsiniz. 

Tekrarlanan gecikmeler

Müşterileriniz arasında size yinelenen bir şekilde geç ödeme yapan veya ödeme tarihini kaçıran kişi veya firmalar var mı? Eğer varsa bu kişi veya firmaların kimler olduğunu tespit edin ve harekete geçin. Bu müşteriler ile ödeme sürecindeki sıkıntıları anlamak ve sorunları çözmek için yüz yüze görüşmeyi tercih edebilirsiniz. Eğer sorun çözülemiyorsa, bu müşterilerle gelecekte iş yapmak için cesur bir karar alıp almamayı yeniden değerlendirebilirsiniz. Her koşulda bu geciken ödemeleri tespit etmek ve bu konuda harekete geçmek önemli olacaktır. 

Doğru desteği bulun

Şu anda ödeme sisteminizi kendi başınıza yönetiyor olabilirsiniz. Ama buna gerek yok. Kendi muhasebenizi yönetmek, faturaları kişisel olarak göndermek ve takip etmek ve tüm nakit akış döngüsünü kendi başınıza  kontrol etmek, ilke olarak ne kadar çekici görünürse görünsün, işiniz için zamanınızı en iyi şekilde kullanmak olmayabilir.

Otomatik muhasebe yazılımları, faturaları göndermek ve ödeme takibi yapmak konusunda iş yükünüzü büyük oranda azalatabilir. Yeni yazılım paketlerinin çoğu tekliflerinizi faturaya çevirmek ve faturalarınızı müşterinize telefonunuzdan göndermek konusunda yardımcı olabilir. Böylece ciddi ölçüde zamandan tasarruf edebilirsiniz. Ayrıca kişiselleştirme fırsatı sunan, işinize göre düzenleyebileceğiniz otomatik ödeme hatırlatıcıları da size büyük oranda faydalı olacaktır. Ödeme süreçlerini işin en başından net bir şekilde belirlemek, süreçleri otomatikleştirmek, müşterileriniz ile açık ve net bir şekilde iletişim kurmak, faturalarınızı hızlı ve kolay bir şekilde tahsil etmenize olanak sağlayacaktır. 

Muhasebe süreçlerinizi bir yazılım paketine devretmek, işletmenizin finansmanı hakkında tek bir yerden güncel ve doğru bir erişim ve yönetim sağlayarak işinizi oldukça kolaylaştırır. Böylece siz de işinizin asıl faaliyetlerine odaklanmayı sürdürebilirsiniz.