İşinizin Dijital Dönüşümü

Akıllı teknolojiler, mobil cihazlar ve 7/24 bağlantı ile desteklenen tüketicilerin göz atma, alışveriş yapma ve ödeme şekli dijitalleşiyor. İnternet öncesi dönemde dünya daha küçük, daha yavaş ve daha mağaza tabanlı görünüyordu. Dot.com patlamasından yirmi yıl sonra, her şey değişti.

İşinizin Dijital Dönüşümü

Akıllı teknolojiler, mobil cihazlar ve 7/24 bağlantı ile desteklenen tüketicilerin göz atma, alışveriş yapma ve ödeme şekli dijitalleşiyor.

İnternet öncesi dönemde dünya daha küçük, daha yavaş ve daha mağaza tabanlı görünüyordu. Dot.com patlamasından yirmi yıl sonra, her şey değişti.

Araştırma şirketi Forrester'a göre, Batı Avrupa'daki perakende alışveriş yapanlar 2017'de çevrimiçi olarak yaklaşık 225 milyar sterlin harcadı.Araştırma şirketi Forrester'a göre, Batı Avrupa'daki perakende alışveriş yapanlar 2017'de çevrimiçi olarak yaklaşık 225 milyar sterlin harcadı. Bir satış kanalı olarak internet, perakende satışların yaklaşık yüzde onunu oluşturuyordu.

Bu değişim neden? 

Bu değişim, teknolojinin gelişimi ve değişen müşteri beklentilerinin birleşimiyle ortaya çıktı. Mobil cihazları ele alalım. Bir endüstri ticaret kurumu olan

Araştırmalara göre, birkaç yıl öncesi ile kıyaslandığında, Avrupalılar mobil cihazlarıyla 3 kat fazla internet üzerinden alışveriş yapıyorlar.  Bu sadece mobil telefonların gelişmesi ile ilgili değil, aynı zamanda müşterilerin değişmesi ile de ilgili bir durum. 

Bu nedenler orta ve küçük işletmeler (KOBİ’ler) için, mobil cihazlar için optimize edilmiş işlemsel web sitelerine sahip olmak bir zorunluluktur. Dijital ticaretten payınızı almanızı sağlar. 

Her zaman, her yerde, herhangi bir kanal veya cihaz

Tüketiciler günümüzde her zaman, her yerde, herhangi bir kanalı veya cihazı kullanarak internet üzerinden alışveriş yapabilmeyi bekler. Bu nedenle onlara kanallar içerisinde ve arasında  harika bir deneyim sunmak kaçınılmaz hale geldi. Tüketicilerin talepleri de değişkenlik göstermekte. Bir kısmı çevrimiçi satın alıp mağazadan teslim almak isterken, bir kısmı da  mağazada sipariş verip evine, ofisine ya da belirli bir yere gönderilmesini istiyor. Bazı tüketiciler de mağazada satın alma yaptıktan sonra dilediği zamanda gönderilmesini talep ediyor. 

Müşterilerin yolculukları giderek daha dijital hele geliyor. Eski çevrimiçi / çevrimdışı farkları giderek daha az belirgin hale geliyor.

Bu çerçevede işletmelerin dijitalleşmeleri çok gereklidir. Küçük işletmeler büyük işletmelere kıyasla çok daha iyi konum alabilecek durumdadır. Bunun nedeni sadece hızlı reaksiyon gösterebilmeleri değil aynı zamanda büyük bir mağazaya sahip olmanın dijital alanda hiçbir avantajının olmamasıdır. 

Burada paylaştığımız makaleler size dijital varlığınızı oluşturma konusunda pek çok önemli noktada yardımcı olacaktır. Dilerseniz çevrimiçi satış yapma, çevrimiçi pazarlama yapmak, yeni müşteriler bulma ve işinizi internet üzerinden yönetmek konusunda size yardımcı olacak makalelerimizi de okuyabilirsiniz.